Angående Innelistan

Får la skriva en kort förklaring om vår Innelista också, hann ej det igår eftersom jag somnade rätt tidigt.

Angående Nerladdning, enkelt, smidigt och snabbt. Så inne det kan bli.

Ben & Jerry, bara för att det är så äckligt gott. Orgasmerande gott. Mina favoriter är Chunky Monkey och Cookie Dough. Harrys favoriter är New York SuperFudge Chunk och Chocolate Fudge Brownie. Sen är glassen rättvisemärkt också!

Södermalm är mer laidback, stockholmsstressen är inte lika tydlig där utan man kan promenera runt och bara njuta av butikerna, caféerna och arkitekturen. På somrarna är det riktigt nice att bara people-spana med en stor glass i handen. Finns helt enkelt något för alla smaker.

I dessa tider där vi hittar mode från förr i butikerna, varför inte gå ett steg längre? Samla polarna, fixa lite god mat och spela bingolotto. Så jävla retro!

Inget lyfter min morgon och mitt kassa morgonhumör som The Voice Morgonshow, vare sig det är via radion på bussen hem från jobbet, eller framför tvn på kanal5. Alltid skön musik, bra gäster (oftast) och skön humor. Josefin, Jakob och Paul is the shit.

Intelligens, våga stå för att man är smart!

Som ni vet redan så älskar jag att åka taxi, har man inte egen bil så finns det inget mer bekvämt och prisvärt (oftast) än att ta en tarra (taxi slang för er som inte förstod).  Sen finns det faktiskt massor med miljöbilar nu förtiden, bra värre.

Stora Örhängen
ska tydligen vara "the thing to wear" 2009, så varför inte börja leta nu? Har alltid älskat stora vräkiga örhängen, dom ska synas helt enkelt. Tyvärr har ju mitt ena öronhål växt igen pga att jag fick en infektion för nåt år sen, men jag ska ta ett nytt. Snart. Sen blir det örhängsshoppande som bara den!

Harry har fått in mig på att köpa ekologiska varor, visst jag är inte alls lika duktig som henne, men jag borde bli. Ekologiska varor är bättre för vår miljö och för vår hälsa då dessa varor inte är fullpackade med extra tillsatser och kemikalier. Icas "I Love Eco" Sortiment är jättebra, dagens tips för er läsare!


Sist har vi då Budgetshoppandet och second hand shopping. Kan väl inte bara jag som blir helt till mig när det är rea i butiker? Jag som shoppar det mesta via nätet älskar tex Tradera där man kan fynda rejält, både märkesvaror och vanliga märken. Sen mår plånboken mycket bättre av ett fynd än ett rån! Alla är ju inte ekonomiskt oberoende...

Där har ni en kort beskrivning...Vill gärna höra vad ni tycker om både Inne och Ute listan? Så kom gärna med era åsikter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0