.....

image12


Rubrik? Varför måste vi rubricera allt för? innehållet är ju ändå det viktiga... t.ex om jag skulle få för mig att skriva en bok, möjligtvis en bok där jag blottar mig själv och gräver djupt in i mina mörkaste tankar...hur ska jag kunna sammanfatta dem till ett (eventuellt ett par) ord i en rubrik... Nej, idag får rubriken lysa med sin frånvaro, det stämmer nästan bäst på mina tankar andå...tomhet menar jag då.
Med risk för att låta som nån annan jävla emo-kisse på 14 år så känner jag mig ensam och arg.. just nu går det inte som jag vill att det ska gå i mitt liv och det är väl inget att klaga över egentligen, finns ju folk som har det värre (har man ju blivit tvångsmatad med sen dagis ålder.... "tänk på barnen i afrika"...)

image14


Bäst att få ordbajsa lite på bloggen så att inte alla dessa ord sitter kvar och nöter inuti mig. Bara ut med skiten och låta någon annan deala med det jag känner, Inte för att jag är rädd för att må dåligt, det är bara mänsklig och krävs för att man ska kunna må bra. Men just nu orkar jag inte med det. Hade behövt någon som sa "släpp allt och bara blunda...jag tar hand om dig.." UT MED ALLT BARA....

......Seriös.Ambitiös.Arbetslös... Verkar inte spela någon roll hur många jobb man söker, inget händer. Värst av allt är att jag vet att jag är kvalificierad för jobben jag söker, och jag skulle göra ett förbannat bra jobb men man får inget. Jämställdhets Sverige. Sån jävla lögn.
Det är ju såååå viktigt att det ska vara jämställt mellan kvinna och man. men jämställdhet handlar väl om att ALLA är lika värda, inte bara beroende av kön. Det finns fakiskt andra faktorer som spelar in, som utseende. Det är nästan sorgligt att bara för att jag inte är en vanlig "Size Zero" så ska jag har svårare att få jobb. JA, DET FÖREKOMMER..och inte sällan heller. Varför ska jag bli dömd enbart för att jag är tjock. Är jag verkligen så hemsk pga det? Kanske enligt folk som den berömda Anna Skipper..(inte för att hon verkar ha alla tomtar på loftet så att säga..) det är så frustrerande så man vill SKRIKA och kanske gråta en skvätt. Längessen jag kände så här, ärligt talat lite bitter... bitter och ensam. Vilken superb kombination. :)

en bild säger mer än tusen ord..Edvard Munch´s "Skriet" (The Scream)image15


Ibland borde livet vara som på film, Man landar drömjobbet, drömstället att bo på och drömmannen...
fast i nuläget vore jag nöjd över ETT jobb med lön, att få bo kvar här med Harry (Jennifer) och att kanske få lite kärlek av någon söt kille. Alla runt omkring mig (okej ,ALLA var en överdrift..men i runda slängar sådär) har hittat kärleken...eller har precis träffat någon som får hjärtat att slå lite hårdare. En av mina gamla bästa vänner ska tom gifta sig om en månad...GIFTA SIG. Hur långt efter är inte jag då.....

ne, nu får jag ta och rycka upp mig. Kan ju inte sprida PMS över hela bloggen...


Dagens roliga ändå..Vi funderar på att skaffa Ormar! Majsormar då...:D Vore nice som fan...

OVER AND OUT

ps.GRYMMASTE LÅTEN PÅ LÄNGE..den spelas varm vill jag lova:

Volbeat - The Garden´s Tale

Time keeps painting my darling

Ripped all the flowers in the garden

Oh baby come home, you angels bring her home



(Danish)

Imens står solen over højen

Han mindes den sommer hvor hun strålede

Forsvandt i haven grøn, og træernes sang hun fandt



Time keeps painting my darling

And the garden keeps on singing the old song

Oh baby still I am waiting in the light

Hoping the angels would carry you home



(Danish)

Den sang tog mørket i sin pote

Den bar hans kvinde i dens kolde favn

Og lagde hende for hans dør i silkekjole



Hoping the angels would carry her home

Leaving it alle with my only friend

Her beauty was lifeless on the stair

Oh baby I'll carry you away into the garden's tale

But everything died and turned to stones

I laid her down under the old oak

Seing it all blossom forever more



Time keeps painting my darling

And the garden keeps on singing the old song

Oh baby still I am waiting in the light

Hoping the angels would carry you home



(Danish)

Imens står solen over højen

Hans skygge kastes ud i haven grøn

Forsvandt for evigt og uden en note



Hoping the angels will carry him home

Leaving it all with my only friend

Her beauty was lifeless on the stair

Oh baby I'll carry you away into the garden's tale



But everything died and turned to stones

I laid her down under the old oak

Seing it all blossom forever more



Time keeps painting my darling

Ripped all the flowers in the garden

Oh baby you're home, you angels where are you.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0