Idol upphöjt i 2

I fredags var det ju dags för Soul och Duetter, ett förvånansvärt intressant val av producenterna måste jag säga. Idolernas egna framträdanden var helt okej, förutom Johan. Äntligen fick han sig en känga av juryn även om dom inte tog i som de borde ha gjort. De märktes ganska tydligt att de försökte "snälla" till sina kommentarer typ "det är ju inte riktigt din genre" mm...Nyss var det ju ett jävla tjat om att en idol skulle klara ALLA stilar av musik.

Kvällens bästa framträdande stod Anna och Kevin för när de gjorde sin duett, "I had the time of my life" även om jag gärna hade sett dom ta den ett steg längre med scenframträdandet, kändes lite väl stelt och inövat, men röstmässigt så har jag inte mycket att klaga på. Det var kul att se Kevin skärpa till sig från han "soul" framträdande då han inte bara valde helt fel låt utan även gjorde den väldigt slätstruken.

Alice och Robin.B´s duett var även den rätt bra, man ser en klar förbättring på Robin vecka efter vecka. När det fortfarande var kvalvecka tyckte jag inte alls han förtjänade en plats men han har verkligen "vuxit" under idolhösten.Hans soloframträdande denna vecka var ett av kvällens bästa.

Vet inte vad jag tycker om Alice, dåligt sjunger hon ju inte, men hon är ingen jag skulle lyssna på musikmässigt. Personlighetsmässigt verkar hon vara en söt och rar tjej, men lite för "klämkäck" för min smak. Usch vad jag inte tål människor som ler jämt. Känns lite för "Polerad fasad yta" för att tilltala mig..

Rock Robin då som faktiskt fick packa väskan denna gång, den stackarn blev ju dragandes med Johan när det var dags för duetterna. Antar att det var en av anledningarna till att han fick åka. Stylingen var hemsk men värst av allt så passar inte deras röster alls ihop. Eftersom Johan är tondöv så antar jag att det inte finns någon han skulle passat bättre med heller.

Min gissning nu är att vi får se Kevin och Anna i Globen, eller det är snarare min förhoppning.
Väntar med spänning på nästa veckas final...

Bild från tv4.se
Bye Bye Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0