En fin höstdag som denna..

Och inte har man några planer. Ska egentligen tvätta, men tror jag avbokar den tiden. Just nu kollar jag på Oprah, och torkar tårarna. Som vanligt så gråter man till ett tv program. Fånigt värre men otroligt frigörande.

Programmet handlar idag om Vad man skulle göra om man fick spendera en dag till med någon som man älskat och som dött. Vem skulle man välja och varför...vad skulle man säga och vad ville man göra. Om jag sätter mig själv in i den situationen så vet jag inte vem jag skulle välja. Många i min omgivning som lämnat denna värld alldelles för tidigt.

Men det är värt att fundera över. Vi har inte hur mycket tid som helst med varandra och man tar ofta för givet att man kan ringa imorgon, näst vecka..eller att man ska ses om en månad. Vi planerar så mycket i förväg att vi glömmer bort nuet och vi tar våra relationer med varandra för givet så att vi glömmer att berätta hur mycket man uppskattar och älskar varandra.


Mina vänner, mina syskon...min familj. Människor som påverkat mig från olika vinklar och i olika perioder i mitt liv. Alla människor som lämnat ett avtryck någonstans i mitt liv. Alla ni har påverkat mig att bli den människa jag är idag, alla ni har betytt mycket för mig, vissa mer och andra mindre. Men det finns många om inte vet hur mycket dom betyder eller vilka underbara människor dom är. Listan skulle kunna göras hur lång som helst...

Nu måste jag torka tårarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0