Framtidsvision?


Hamnade i en intressant disskussion härromnatten, med en vilt främmande (men ack så trevlig) herre från Norrköping och sen dess har jag inte kunna slutat tänka på vad vi pratade om. I stora drag handlar det om min framtid. Vad vill jag? Jag kommer ju knappast jobba på 118 resten av livet, men för att komma någonannanstans behövs ju en utbildning, en plan, en riktning att gå i.

Jag har alltid tänkt, "jaja, det där kommer senare", men nu måste jag faktiskt inse att jag fyller 23 iår. Det är alltså snart 4 år sen jag tog på mig min vita mössa och lekte lycklig student. Inte för att jag har åldersnoja (bara lite) men shit vad tiden gått fort. Vad har jag gjort sen dess? Visst jag flyttade till karlstad, gick 2 terminer på Universitetet, 1 termin på komvux, flyttade till stockholm och haft två "riktiga" jobb. Sen då?

Har liksom inte riktigt kommit underfund med vad jag vill göra med mitt liv, vad vill jag jobba med?
Allt jag vet är att Konst och Design är det bästa jag vet, men inom den branchen finns 1000 inriktningar. Vad finns det mer då, Reklam och PR verkar rätt intressant, men hur vet jag att det är något för mig?

Funderar allvarligt på om man kanske skulle söka en KY-utbildning, utbudet i Stockholm borde ju vara ganska brett tycker man.

Ingen utbildning - Ingen framtid?

Nån som vet någon shysst utbildning? Kom gärna med tips eller egna erfarenheter!

Dags för skolbänken igen?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Tack :D

2009-04-12 @ 12:09:26
URL: http://johannaae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0