Jobbnatt och namnbyte

Ligger hemma nu, ska snart göra mig iordning och kl 23 börjar jag jobba. Ska bli skönt och komma hemifrån en stund. Blev inte så mycket städande idag i rummet, fan vad slö man är, well är ju en dag imorgon också.

Snackat endel om namnbyte idag. Finns två personer i min närhet som är väldigt intresserad av att byta namn och kommer göra det inom en snar framtid. Jag är lite kluven i den frågan. Kommer vara svårt att helt plötsligt kalla personerna för något annat. Personer som jag kännt i X antal år, tycker även att båda personerna har väldigt fina namn så jag anser det rätt onödigt att byta. Å andra sidan så får ju dom göra som dom vill och är detta genomtänkt, något dom verkligen vill (och det vet jag att det är) och tar det seriöst så är det ju absolut upp till dom. Bryr mig inte om vad dom heter, huvudsaken är hur personen är och att dom trivs.

Samtidigt är det hela lite spännande, vilken nystart liksom, blir nästan lite avundsjuk. Minns när jag var liten så ville jag aldrig heta Jessica, tyckte inte alls om det namnet. Ville heta Jasmine eller Jennifer (namnet som lillsyrran sedan fick, gissa om jag vart avundsjuk) senare ville jag heta Nella. Jessica har aldrig riktigt passat, men ser inte att jag kommer byta bort det ändå. Räcker med mina olika smeknamn och Charlie är väl det bästa smeknamnet jag haft, det jag trivs med rakt igenom. Skulle jag någonsin byta så skulle det förmodligen bli Charlie.

vad tycker ni om att byta namn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0