Reign Over Me..

Okej, slutade för en timme sen men stannade kvar för att hjälpa till. Killen som började 7.30 var i tid men indte killen som började kl 8. Jag ska iofs inte säga något eftersom jag själv är sen ibland, det kan hända den bäste.

Det fanns även en annan orsak till att jag stannade. Har sett filmen "Reign over me" (Vänner förevigt) med bla Adam Sandler. Hade redan på känn att den skulle vara bra, men va fan. JISSES vilken film. Okej att jag gråter till filmer men detta var löjligt, inte bara det, genom hela filmen bubblade så många olika känslor upp i kroppen. Snacka om att nå ut till publiken.

Adam Sandler spelar en man vid namn Charlie (yeey) som förlorade sin fru och sina 3 barn 11 september 2001, hans familj satt i ett av planen som flög in i WTC tornen. Efter den händelsen rasade hans liv, hans slutade jobbet, sa upp bekantskapen med svärföräldrarna och spenderar sina dagar med att spela tvspel, äta kinamat, renovera köket (om och om igen)... Han förnekar att han någonsin haft en familj. En dag dyker Charlies gamla Collegevän Alan upp, Charlie låtsas inte ens känna igen honom men Alan ger inte upp.
Tillsammans återupptar dom en vänskap som är okrossbar. Alan gör allt han kan för att hjälpa Charlie tillbaka till livet men inser nog snart att han kan lära sig en del av hans vän.

Filmen är iallafall helt fantastisk, Sandlers karaktär är så äkta att det nästan högg till i hjärtat några gånger.
SE DEN!!
Betyg: 5/5

Trailer:

Kommentarer
Postat av: ♣ SOFUCKT - EN GALEN FOTOBLOGG ♣

Grattis bruden, du vann illustrationen på min blogg! :) Leta fram den största bilden du har på ditt ansikte och skicka den sen till min mail: [email protected]





kram!!

2009-02-15 @ 21:07:55
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: ♣ SOFUCKT - EN GALEN FOTOBLOGG ♣

Gör du så, det är ingen större brådska :)

2009-02-15 @ 21:42:33
URL: http://sofuckt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0