Inredningsnoja

Trots att jag och Harry har bott här i lägenheten i 13 månader nu så har vi fortfarande inte fått i ordning. Alltså för mig känns lägenheten fortfarande nyinflyttad. Jag har inget på väggarna i mitt rum, taskiga gardiner, fortfarande min gamla sletna säng, köket är trångt och tråkigt och vardagsrummet är en enda röra.

Igår snackade vi om hur vi ska fixa upp placet. Detta kom vi fram till.

- Köpa två Expedit hyllor från IKEA (svart bruna), ha den ena som TV bänk och den andra till terrariet i vardagsrummet.
-Slänga min säng och jag köper Harrys nya dubbelsäng.
-Harry köper ny bäddsoffa som hon ska ha som sin säng i vardagsrummet, på så vis får vi plats med ett skrivbord därinne. en liten "plugghörna". (Harry går ju i skolan)
- Köpa nytt köksbord, ett litet man sätter på väggen med två pallar. (vi äter ändå aldrig i köket)
-Möjligen köpa ny och mindre micro så den får plats i ett skåp och slipper stå framme och ta plats.
- Måla brun fondvägg i köket.
-Upp med mina nya svarta gardiner i mitt rum, samt nya fönster lampan.
-Köpa ny taklampa till mitt sovrum, ev vardagsrummet med.
- Köpa Expedit hylla till mitt rum, för att få plats med lite av mina saker.
- Fixa Hallspegeln
-Fixa min stora guldinramade spegel (spraya silver istället)
- Hitta en maffig tavla till mitt rum
- Spraya silverramar till vardagsrummet över tvn.
- Egendesigna en sänggavel till min nya dubbelsäng
- Ny köksklocka
-Köpa en fotölj som blir "min plats" framför tvn :)

Ni ser, får lite ångest med tanke på vad allt kommer kosta. Som tur är så är vi båda rätt kreativa och finurliga, så man kan spara in mycket pengar där! Ikea, here we come!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0