Sjukhus och Jesustanten.

Direkt när jag klev in genom huvudentrén kände jag den där hemska doften, doften av sjukhus. En doft av sjukdom, död och sorg. Okej, kanske inte så dramatiskt men ändå. Sprang förbi blomaffären och köpte en miniblomma och en söt nalle till min lilla sjukling. Ville ju att hon skulle ha nåt fint på bordet brevid sig.

Skönt och se henne utan syrgas och massa nålar i sig, samt att hon verkade nästan vara sitt vanliga jag. Vi gick tom en sväng ner till pressbyrån, långsamt såklart, men vi kom dit iaf. Haha.
Sen satt vi mest och tjöta, som vi brukar göra. Hennes läskiga dementa rumsgranne fick åka därifrån så vi hade hela rummet för oss själva.

Vid 19.30 tiden fick jag gå, besökstiden var slut och Boholm var utanför entrén och väntade på mig. Grattis att du hitta dit. haha, hon är rätt vilse i storstan. Vi drog till skanstull med bussen och mötte Valle vid tunnelbanan. sen var det bara raka vägen hem. Nästan.
Under resan går Kristina på, även känd som "Jesustanten", varken Valle eller Boholm har sett henne förr och var på väg och garva ihjäl sig när "Jesustanten" fick utbrott och skrek om Jesus, Kristdemokraterna, demoner och annat. HUMOR.
Hon hänger ju rätt mycket i Högdalen så jag å Harry har träffat på tanten endel. I somras hade hon predikan för oss, jävligt intressant..eller ja...nåt sånt.

Nu är jag, Boholm o Valle hemma hos mig. Vi tänkte dricka lite och chilla under kvällen. Fint värre.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Har utmanat dig i bloggen :D Spana

2009-01-28 @ 00:17:17
URL: http://tuesillevir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0