Värmland - Here we come?

Imorse vaknade jag såklart en timme senare än jag planerat så det var bara att rusa in i duschen direkt och sen börja packa. Visserligen skulle jag knappt ha med mig något, bara kläder tills imorgon, datorn och smink. Beslöt att jag å syrran skulle ta taxi in till Tcentralen, slippa lunchrusherna på tbanan när vi hade väskor och släpa på. Beställde den i god tid just för att vi skulle slippa stressa.

13.15 skulle taxin vara på plats så jag och syrran stod ute och frös medan vi väntade. 10 min senare hade taxin fortfarande inte kommit så då ringde jag bolaget. "Den är på väg" fick jag veta. Suck. Hatar att vänta, speciellt när man har bråttom till Tåget. Anyway, tillslut kom den, chauffören slängde ur sig en dålig förklaring och vi var on our way. Under resan så ringde chafförens mobil typ konstant, vilket var rätt irriterande då han verkade rätt snurrig och inte hade ögonen helt på vägen.

Jag bad honom och stanna vid en bankomat eftersom inte taxin tar Maestrokort, så han föreslog en vid slussen. -'Visst', sa jag och tittade lite stressat på klockan. När vi väl kommer dit så kör dåren fel och gör någon skum olaglig sväng, självklart står snuten 50m bort och ser detta så vi blir stoppade. Det sluta alltså med att taxichaffisen fick böter på 1000 spänn och snuten segade i typ 10 min. Tillslut kommer vi därifrån och hittar en bankomat och sen kör han som en dåre till tcentralen. Som tur var så stannade han taxametern efter allt krångel så resan blev typ 70-100 spänn billigare än vad den borde ha blivit.

Efter vi tagit ur våra saker ur bakluckan så rusar vi in på centralen för att hämta ut biljetterna, då funkar inte biljettautomaten! Då var det alltså 15 min tills tåget skulle gå, skoja inte att jag var stressad. Efter ett försökt på en tredje automat fick vi våra biljetter, varpå jag rusar in på P-Byrån för att köpa baugetter och snus, sen skyndade vi till tåget. Vi kom i tid, Thank God. Men jisses vilken eftermiddag!

14.15 rullade tåget iväg från centralen. Värmland here we come!


Kommentarer
Postat av: broder

skippat snuset ni sluppit stress hahhahhah

vilken turrrrrrrr ni fick...

men lite billgare så baugetterna vart gratis så att säga ...kraaaaaaaaam love ya

2009-01-08 @ 00:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0