Umeå Dag 1 - Kvällen

Efter att brorsan mötte upp mig och Forsman vid Busstationen så traskade vi iväg till Hotellet. Vi hade bokat rum på Comfort Hotel Winn, mitt i centrala Umeå. Vi hade hur bra läge som helst, 10 meter till närmsta köpcenter, stadsbussarna gick precis utanför, bolaget låg 100m bort och på andra sidan gatan låg en av umeås populärste sommarkrogar, TC.
Promenaden från stationen till hotellet tog inte mer än 5-10 minuter, hur bra som helst.

Vid hotellet vinka vi av brorsan, vi skulle checka in, kolla in rummet och byta om innan vi skulle dra vidare. Rummet var lagom stort och jättemysig, enda klagomålet var kanske att sängen var lite hård. Annars får hotellet bra betyg.


Sängen och en fotölj..

Vår TV & skrivbord/sminkbord....och Sofforna i Lobbyn

Hotellentrén....kolla även cykelskylten..hahaha


Forsman i ett av stadens björklöv och jag i min rosa kofta...påväg för att möta Mange.

En timme senare drog vi iväg mot busstationen igen, Brorsans polare Mange plockade upp oss med bilen och vi for till Berghem för att kolla in brorsans lägenhet och hämta upp honom och hans polare Putte. Sen drog vi iväg till havet, 20 min med bil från brorsan typ så var vi framme vid Kont (som stället heter) Vi drog ner till vattnet och startade grillen. Brorsan hade lovat oss älgfilé så vi grillade det och käkade grillpotatissallad, hur gott som helst. Jag skulle fan kunna leva på älgkött, synd bara att det är så dyrt. Jag och forsman som var vana den tropiska värmen här i sthlm var på väg och frysa ihjäl under kvällen, satt med filt runt mig och pratade runt elden, hur mysigt som helst och vilken utsikt! Inte konstigt att man blir förälskad i norrland..



Efter typ 3 timmar vid havet drog vi mot bilen igen, vi fick en liten Umeå-sightseeing innan vi blev avsläppta vid hotellet och det var dags att slappa i någon timme innan vi somnade som stockar, man blir lätt trött av luften däruppe, så mycket renare än stockholmsluften...
Lika bra att somna tidigt, för på lördagen väntade nya äventyr....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0