Underbara Pride



Idag invigs Pridefestivalen här i sthlm, en vecka full av fart, fest, glitter, glamour, humor men framför allt kärlek och gemenskap. Igår när jag åkte hem från jobbet såg jag Regnbågsflaggor över hela stan och blev helt varm i hela kroppen. Varför? Jo för att det är så kul att se hur stor och accepterad denna festival har blivit, även om det fortfarande finns ignoranta människor som har idiotiska åsikter. Man behöver inte tycka om homosexuella/trans/bi personer, det är ingen som tvingar er. Men man kan fortfarande respektera andra och låta folk leva sina egna liv.

Själv har jag homosexuella vänner, både tjejer och killar och själv är jag Bisexuell. Inget jag hymlar med, inget jag anser skulle vara någons problem. Mina vänner älskar mig precis som jag är iallafall och det är det enda jag bryr mig om.

Oj så seriöst detta inlägg blev då, skulle egentligen bara meddela att jag ska in på Pride invigningen om en stund. Jag och Harrie ska möta upp Boholm i stan sen drar vi till Kungsan, även kallat Pride Garden under festivalen. Hur cute som helst.
Ikväll kommer bla Marit Bergman, Darin och Magnus Betnér köra lite entertainment, har sett alla 3 live förut så det kommer bli Kanonkul (som Benjamin skulle säga)

Vi ses ikväll alla underbara människor, säg hej om ni ser mig, Stockholms största och snyggaste Faghag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0