Heldag på Playan

Var så sjukt varmt igår att vi bestämde redan då att vi skulle till playan idag. Frågan var ju bara vart vi skulle åka. Det är ju det värsta med att man måste åka kommunalt, hade vart tusen gånger lättare om man hade haft bil.

Men men, man ska inte klaga, Harrie föreslog att vi skulle dra ut till Grisslinge Havsbad, ute på Värmdö. Sagt och gjort, vi köpte med lite fika och tog tuben till slussen, därefter Hemmestabussen i drygt 30 min, var på väg och DÖ av värmelag i bussen. Helt sjukt att dom får ha de så varmt.

Väl framme hittade vi en plats i sanden där vi bredde ut oss, jag han ligga en dryg timme i solen innan jag var tvungen att kasta mig i vattnet, eller ja..kasta och kasta...Jag smög i som en frusen, tjutande baby. SATAN I H*VETE Vad kallt det var, men ack så svalkande.

Badade i kanske 20 min, sen pallade jag inte längre utan fick kapitulera. Låg sen och glassade i solen med Marcus, Harrie och en extremt energisk lillasyster. Marcus försökte göra av med lite av hennes energi genom att kasta hennes boll ut i vattnet så hon fick simma ut och hämta den, som en hund, det lyckades rätt bra. Marcus drog ifrån oss vid 7 tiden kanske och då låg vi kvar och väntade på Beccis och Cissi som dök upp......efter en lååång stund. Haha.

Vi satt kvar vid stranden och tjöta ett tag innan det bar av hemåt, min chef ringde nämligen och fråga snällt om jag kunde köra sms hemifrån, visst sa jag och vi skyndade hem. Stannade bara vid Högdalsgrillen och köpte med oss käk hem, pommes o Chicken nuggets med currydressing, göttans efter en dag på playan!

Nu blir det jobb i 15 min till, sen filmtime med syrran, Harrie & Beccis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0