Antikdeckaren Charlie

Har precis plöjt igenom senaste avsnittet av Antikdeckarna, tur att TV4 webbtv finns när man har trist på jobbet. Måste säga att jag blir lika fascinerad varje gång jag ser programmet, inte bara fascinerad förresten utan även inspirerad och alltid lär man sig något nytt.

Blir lika sugen varje gång att gå på en massa Second hand, loppis och Antikmässor och hitta ett riktigt fynd, men man ska ha plånbok därefter också.

Förr när jag delade lägenhet med Forsman i Karlstad hade vi nästan som rutin att vi kollade på Antikdeckarna eller Antikrundan, alltid med samma entusiasm. Jag älskar gammal konst och design historia, allt från gamla stolar till tavlor. När jag ser program som dessa funderar jag nästan på om detta vore något för mig, plugga gammal konsthistoria. En av mina drömmar är faktiskt att få jobba på Museum, eller på en stor auktionskammare, vore hur häftigt som helst.

Man kanske skulle spinna vidare på dom idéerna, Antikdeckaren Charlie, det vore något det!
Någon mer än jag som är ett stort fan av Antikdeckarna?

Pontus Silverstolpe och Anders Welander.
bild från TV4.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0