For I am Canadian.

Min far ringde nyss, det märktes tydligen att han inte mår så bra efter farmors bortgång. Tydligen ska han iallafall tillbaka till Montreal (där jag är född) för att träffa familjen nu och för begravningen. 24e april fick farmor en stroke och hann inte återhämta sig, hon blev 87 år gammal. Fick även reda på att min 23åriga kusin Alex dog i en bilolycka på nyårsafton (2008) och farmor ska nu begravas på samma kyrkogård som Alex och hans pappa Dave som dog i en hjärtattack för några år sen.

Känns hemskt, detta var alltså min farmor, farbror och kusin. Tre släktingar som jag aldrig får chans att lära känna. Jag vet igenting om min släkt i Canada och det gör ont. Pappa lovade att skriva ihop en lista på alla kusiner och allt, hur gamla dom är och så, vore ju kul om man kanske kunde leta upp någon av dem på Facebook kanske.

Drömmer självklart att resa dit, även kanske att han kom hit. Få visa honom Stockholm (han har ju vart här förr) men främst bygga en riktig relation. Är iallafall glad att han inte har fler barn, hade varit allt för jobbigt och veta att jag har syskon som jag inte känner. Är så glad för att vi tagit upp kontakten, har ju alltid undrat vem han "är".
Får prata på Söndag med honom igen...längtar redan!

Googlage Lite Bilder från Montreal, staden där jag föddes..måste säga att det ser jättevackert ut!
eller vad tycker ni? Någon av er som varit där?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0