Idol 2008

Blev ingen blogg över idolfinalen. Varför? För att jag inte såg den. Hör och häpna.
Jag låg och sov och vaknade efter typ halva finalen. Enda jag såg var när Alice och Kevin sjöng "finallåten". Då var det så avgjort som det kan bli. Sorry Alice, men du vart totalt utklassad.

Kevin Borg
är en värdig vinnare i mina och svenska folkets ögon! Men en sak. Är inte finallåten riktigt jävla tråkig?!
Tänker inte gå in djupare på det.

Det jag tänkte snacka om var skivan "det bästa ur idol 2008" som jag fick i julklapp av Tess idag. Lyssnar på den just nu och blir förundrad över flera saker. Främst vilka låtar som blev valda att vara med på skivan. Skumt värre. Okej vissa av dem har ju inte så många att välja mellan då dom åkte ur tidigt som typ Yazmina, Jesper och Sepideh.
Men Kevin fick tex "Gimmie Gimmie Gimmie" och Lars låten "One", vekligen inte deras "bästa" framträdanden.

Slås även av tanken när jag lyssnar på LouLou´s låt att det var konstigt att hon åkte ut så tidigt, hon har ju grym röst.
hmm. VI kan väl sammanfatta hela idol 2008 att de bästa deltagarna var Kevin, Anna, LouLou och Robin.B!

Blir det en ny säsong så hoppas jag juryn blir utbytt, eller skärper till sig rejält. Även om Anders Bagge verkar lika go som en teddybjörn så var dom alldelles för mesiga. Gav dåligt med konstruktiv kritik och ofta lät som dom snackade efter manus.
Ingen Daniel Breitholtz eller Peter Swartling hade låtit krypet Johan Palm komma vidare iallafall.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag jobbar på förskolan.

Och det är inget att vara rädd för. Dte är inget elakt

2008-12-17 @ 21:30:23
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Katja

vad bra att du fick lite inspiration! :)

2008-12-18 @ 09:14:54
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0