Idol Bojkott!

Idol Bojkott! Nu jävlar. Satan vad arg jag blir, hade tänkt vänta med veckans idolblogg tills senare inatt men det går bara inte. Anna Bergendahl fick åka hem. Detta är SKANDAL.

 Kvällens tema var Kärlek, vilket jag funderade lite över när man fick höra vilka låtar deltagarna valt. Kevins "In the shadows" kändes oerhört felplacerat och inte alls på den nivå han brukar hålla. Låten han sjöng till sin flickvän kändes inte heller helt i klass med vad han brukar leverera men helt klart godkänt. Nya tag till nästa vecka Kevin!

Robin, sötnosen, överraskade med "Fields of Gold", en underbart vacker låt, synd bara att han gjorde Stings version och inte Eva Cassidys men han gjorde det riktigt bra. Bra att han klarade sig trots att han hängde löst.

Alice då, shit så trött jag är på den bruden. Hörde imorse via radion (och framsidan på någon tidning) att hon gått ut med att hon blivit "attackerad av en äldre man", detta var alltså något fyllo i GBG (vart annars?) som hade knuffat henne eller likande. Hade detta hänt nu? NEJ, det var några månader sen. Varför i helvete gnäller man om något sånt i pressen samma dag som en idolfredags final, jo hon jagar tydligen SYMPATIRÖSTER. Hon sjönk något oerhört i mina ögon och baserat på hennes framträdanden ikväll så borde hon hängt löst. I låt nummer ett, "Because of you" visade hon hur mjäkig hennes röst är, den kan inte alls fylla ut en låt som den hon valt. Låt nummer två då, Crazy in love, snacka om att spåra ur. Vad i helvete håller hon på med, ikväll blev det bottenpoäng.

Kvällens mest klockrena kommentar stod Alice även för ikväll. "Jag har alltid vetat att jag är adopterad" - No shit, eftersom dina föräldrar inte är asiater? Lite Airhead-varning.

Sen har vi Anna, först med låten "Simply The Best" som inte hör hemma någon annanstans förutom på någon gammal 80tals fest som ingen vill vara på. Fel Fel Fel låtval Anna. Lite senare kommer hon in och river av "Over the Raibow", en av de vackraste låtar som finns,enligt mig, och gör det med briljans! Det är den här Anna vi alla saknat, damn vad bra hon gjorde den! Kan inte förstå hur svenska folket tänker alls. Anna borde ha gått till final!

Sist som vanligt är fjortisfavoriten Johan. Jag trodde det var hans fel att han ser ut som ett herk med den där frisyren, men nu fick vi se att hans storebror ser likadan ut. Dessa gossar är tydligen uppfostrade med en skräck för frisören. Fy skäms Mamma & Pappa Palm. Ikväll slaktade han två låtar till. Jag är så sjukt trött på den här killen, borde vara skottpengar på honom. Nu gick det för långt eftersom han slog ut Anna. Gränsen för idolbojkott är fan nära.
UT MED JOHAN PALM!

Strålande Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0