Idolsensation och Carolahat!

Som jag skrev i föregående inlägg, ÄNTLIGEN. Äntligen har svenska folket fattat att idol är en musiktävling, ingen fritidskaraoke! Kvällens Tema var Gospel och mitt favorit hatobjekt ,alla kategorier, Carola var på besök. Anledningen till detta hat är att Carola är inte bara Sveriges mest egotrippade och överreklamerade artist utan hon är sjukt skrämmande och galet überkristen. Visst jag har inget emot kristna människor, vill dom leva i en sån fantasivärld så varsågod men att pracka på andra människor sin tro är rätt fucked up.
"Nu ska jag frälsa hela svenska folket", den kommentaren kläckte ju Carola på efterfesten när hon vann melodifestivalen senast. Skrämmande.

Nu var det ju inte bara Carola detta inlägg skulle handla om, även om jag lätt blir lite uppjagad bara av att hennes namn nämns, utan jag skulle prata om kvällens idol.

Kevin gjorde som vanligt bra ifrån sig och hans bästa framträdande ikväll var Michael Jacksson låten "The way you make me feel", han var för övrigt ovanligt snygg ikväll. Det är iallafall så obvious att han hör hemma i finalen!

Alice hade skärpt till sig från förra veckan, men fortfarande tycker jag hennes framträdanden är så tråkiga. Jag får inga känslor när hon sjunger, det känns bara som hon övat in texten utan att förmedla det hon sjunger om. Lite otippad styling hade även hon vid hennes andra framträdande, "Independent Woman", hon såg fan lite småslynig ut! Synd bara att hon inte riktigt har kvinnliga former nog att få en sån outfit att komma till sin rätt. Anyway det var helt rätt att hon hängde löst ikväll.

Alla pre-teen flickors våta dröm Johan fick ju lämna programmet ikväll. Snacka om Hallelulja moment! Kvällens "whatta fuck" historia var inte Johans sång denna gång utan hans hysteriska Fan som han vände sig till, som senare även fick komma upp på scen. Herregud säger jag bara, att hon inte skäms. Tösen skrek ju tills hon knappt kunde andas! Både jag och Harry fick kräkreflexer av hennes reaktion. Snälla lilla flicka, drop dead! Tänker inte ens kommentera Johans sånginsats, det är bara slöseri med ord.


Seriöst, Psykovarning. Bye Bye Johan. Vi kommer inte sakna dig!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/idol2008/article3882097.ab

Kommentarer
Postat av: Anonym

har tagit 100 kr för en hel design och 50 kr för bara headern..och 75 för en färdig design som jag lägger in dina bilder i!

Japp de vita rutorna ska bli bilder sen. och de vita som en ram..

2008-11-29 @ 12:26:09
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/
Postat av: Anonym

har tagit 100 kr för en hel design och 50 kr för bara headern..och 75 för en färdig design som jag lägger in dina bilder i!

Japp de vita rutorna ska bli bilder sen. och de vita som en ram..

2008-11-29 @ 12:26:19
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/
Postat av: diana

Vad tyckte du om Robin då? Håll med om att Carola blidde lite till sig över honom ;)

2008-11-30 @ 11:16:20
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0