Rock´n´Idol?

Blev ingen Idolblogg förra veckan, mest pga av att hela programmet var så intetsägande att kommentarer kändes överflödiga. Schlager tema? Jag som tyckte det var illa nog med Abba.. Sepideh åkte med all rätt. Började bli tröttsamt med hennes kryssningskaraoke vecka efter vecka..

Nu till denna veckans Idol. ROCKTEMA; Äntligen ett tema med lite skön musik!
Kvällens största överraskningar var nog PrettyBoy Robin som gjorde grymt bra ifrån sig! Kul att han vaknat upp ur sin "röra-sig-som-farmor" scennärvaro. Det var fart, energi och glimten i ögat. Kanon!
Andra Robin, även kallad "RockRobin", gjorde även han bra ifrån sig, ingen storskräll kanske eftersom det var hans tema denna vecka.

Både Anna och Alice var ovanligt snyggt stylade, tv4 kanske har hyrt in en stylist-praktikant?
Annas röst höll hyfsat och Alice har kanske lite för ljus röst för just rocklåtar men det var ju inte smärtsamt att höra på direkt.

Kevin överraskade mig stort, har tyckt att han sjungit bra innan, men ändå har han inte varit någon favorit. Hela hans person och stil har känts lite väl "Fame Factory" (om någon kommer ihåg det programmet) men ikväll visade han att han kan sjunga både schlager OCH rock. Well Done Kevin och du är ny favorit hos mig!

Lars Lars Lars.....Vad ska man säga? I början var din "idol-vägran" lite charmig, visade att du ville göra din egen grej, men det blir tröttsamt i längden. Ikväll åkte han ut med all rätt. Han har en grym röst om han får göra sin grej, men han är inte en person jag vill se på en scen som den i Globen. Lars passar bäst på en stol, med gitarren i knät spelandes sköna melankoliska trubadurlåtar på något halvmörkt café. Idol var helt fel Forum och idag förstod svenska folket det. Så tack och adjö Karlskogapojken och vi hoppas höra din egen musik snart på en platta!

Sist och absolut minst, Johan Palm, alla vet nog om vid det här laget vilken inställning jag har mot denna lilla lilla lilla (det tål att upprepas) pojke. Frågan jag ställde mig själv ikväll var nog mest hur Juryn kan ta till sig hans försök till uppträdanden och sen hylla honom? Jag kan INTE se eller höra för den delen vad juryn och alla småtjejer i sverige ser i denna lurviga gosse.
Det vore skandal om han gick vidare till final. Förhoppningsvis dör den här "älska-Johan" fasen ut innan dess och det bli platt fall och tågresa hem till mamma och pappa för Johan. Drar bara en djup suck och avslutar nattens idolinlägg!
 

Glad och slippa "skiten"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0