Sex...och dikter

Klockan alltså, klockan är 6..inget annat.
Sjukt uttråkad nu, har pratat lite med min Blomma i GBG, jisses vad tiden har gått sen man träffade henne. Bara tanken på att man under tre års tid träffade henne varje dag i skolan känns väldigt avlägsen.

Kommer ihåg på lektionerna, speciellt svenska/samhäll/historia (samma lärare) så brukade jag sitta och hitta på massa tramsiga dikter. Fick höra idag att hon saknade dom. Var verkligen inga speciella, mest dålig humor och barnsliga rim, men tänkte överraska henne med att skriva ner en ny... Kanske inte lika mycket humor utan lite allvar. Så här blev den iallafall:

Allt började en varm augustidag tvåtusentvå
Första dagen i skolan, nervös som få
In i en bildsal som blev vårt andra hem
Inte trodde jag att jag där skulle finna en vän
Med en själ ärlig,vacker och ren
Hennes namn är och förblir fröken Rosén

Hon lärde mig allt om det ekologiska gröna
Lärde mig snart att hon var en härlig böna
Tiden den gick och vänskapen började gro
Snart visste jag inte vad jag skulle tro

Efter tre år av vänskap började tiden rinna ut
snart skulle gymnasietiden vår ta slut
Så kom den dag vi tog vår student
Visst det var ett härligt event
Men sorgen den kändes djupt i mitt hjärta
Att skiljas från denna vän gav mig smärta

Jag visste då att jag fick släppa henne fri
för utan henne i världen den genast sämre skulle bli
Bortom all konst, foto och lera
det var sannerligen slutet på en era

Även om du mig längre ej ser eller hör
Är jag din vän tills den dagen jag dör
En plats i mitt hjärta du alltid kommer ha
inte bara för du bröd bakar så bra

Så torka dina tårar Andrea Rosén
för din själ är ärlig, vacker och ren.

Får väl se hur hon reagerar när hon läser det mailet..haha... Well back to Family Guy. 2 timmar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0