Skaff dig en hobby..

Det är precis det jag behöver göra. Jag gör ju inget kreativt längre och bloggandet tycker jag inte räknas, visst får jag skriva mycket och det behöver jag men jag behöver göra något mer. Min kreativa del av hjärnan skriker efter stimulans sen jag slutade måla. Som jag saknar det, känslan av den tomma linneduken som man ska pryda med färg, känslan av en pensel i handen, doften av en nyöppnad tub akrylfärg....finns inget bättre.

Som sagt så har det ju gått några år sedan man slutade gymnasiet och därmed försvann min frihet att måla när jag ville. Jag ska, nångång, unna mig att köpa hem material så jag kan börja igen, jag behöver det, en del av mitt liv, min själ lever för konst.

Däremot har jag kommit på en ny idé, eller ja Harry var väl den som inspirerade mig lite, jag ska börja göra lite smycken! Till och börja med armband, bara känna på det lite och se om det är något för mig. Har beställt lite material idag så hoppas kunna börja med det i nästa vecka! Bilder kommer nog senare, om det blir nå bra det vill säga.

Äntligen ser jag fram emot att få pyssla med något igen...*wohooo*

Har mailat chefen idag med angående schemat över jul och nyår, hoppas få många pass, vore kul för plånboken! så håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0