Som om jag vore galen

För mig är det inte rimligt att vakna klockan sju, det finns ingen logisk förklaring till varför människan SKA vara uppe vid denna tid för att rusa till skola/jobb eller whatever. Tacka fan för att jag inte lever ett vanligt inrutat 8-5 jobb. Jag skulle ha lessnat redan efter en vecka och förmodligen försova mig minst varannan dag.

På fredagmornarna när jag ska hem från jobbet , vid sjutiden, så möts jag alltid av en massa sammanbitna och gråa svensson ansikten på väg till sina jobb och jag vet att jag får åka hem och lägga mig i sängen. Jag slipper trängas i tunnelbanor, stressa till bussar och låtsas som att hjärnan fungerar bättre efter en take away kaffe på 25 spänn. Slipper sitta och titta på att klockan ska slå 17 så jag får skynda skynda skynda ut i rusningstrafiken.

Någon dag kommer man säkert fastna i 8-5 fällan, men inte nu, och det njuter jag av.
Klockan är snart 8 och Harry ska strax till skolan och jag ligger kvar här i min säng, som Ferdinand under sin korkek.

Undra om man ska äta lite gröt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0