Övernaturligt och Rädslor

Sitter och tittar på "Lisa Williams: Att leva bland döda" på tv4+, innan dess var det Hemsökta Hus och Det okända. En natt av spöken och mysteriska händelser alltså.
Mitt i alltihop hör vi konstiga ljud i lägenheten. Vi är i vardagsrummet, precis som katterna och Valle sover. Detta är alltså inte första gången. Duschen brukar börja rinna ibland, Blommor har börjat röra sig utan någon inärheten, min sovrumsdörr har öppnats och stängs.. det finns helt klart något i vår lägenhet. Vad det än är så är det ingen negativ energi, inte vad vi kännt av iallafall. Men still, it´s freaky.



När jag och Forsman bodde på Rud i Karlstad hände ännu mer freaky saker. Stereon i Forsmans satte på sig själv, skymtade skuggor i köket, saker kunde välta utan anledning mm. Har alltid varit sjukt fascinerad av det övernaturliga, tror verkligen att det finns väsen som inte går att förklara i världen. Religös är jag inte, men andar, det tror jag på.

Rädsla - It´s a funny thing, jag älskar att bli rädd. Kanske därför jag älskar skräckfilmer? Svårt och hitta någon man blir rädd av bara, oftast är det för datagjort eller bara en massa klyschor, blod och splatter. Någon som har tips på riktiga skrämselfilmer, tveka inte att kommentera!!



Min största rädsla är mörker, är helt galet rädd. Detta ville Marcus (en polare från Karlstad) testa när han var och hälsade på mig och Harry förra året. Jag går in på toan och då drar han ur proppen så lampan slocknar. Jag får fullständig panik, och hjärtat slog i 280. Tur var väl att man va på toan, sket ju nästan på mig av rädsla. Haha.

Vore kul och veta;
Vad är just DU rädd för?
Berätta om någon gång du blivit riktigt rädd?
Vad är dina tankar om det övernaturliga?
Har du upplevt något övernaturligt?
Tell me...


Kommentarer
Postat av: emilia

Jaaaa den är så läskig.. hahaha ditr inlägg skrämdemig lite grann=)

2009-02-01 @ 11:30:10
URL: http://emmimw.blogg.se/
Postat av: SEX AND THE CITTY

Svar: Jag letar främst på Kungsholmen. För Sollentuna är inte "jag". Jag är bara hemma ett fåtal timmar varje dygn och dom timmarna vill jag spendera hemma och inte slippa åka fram och tillbaka till förorten hela tiden. Jag vill ha närmare till jobbet och så :)

2009-02-01 @ 13:56:50
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: | Malin |

sv: Tack så mycket! :D Nej inte för tillfället, men i början på veckan kommer jag att lägga upp färdiga designer, så håll utkik! :)

2009-02-01 @ 18:17:44
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: broder



http://www.skrackfilm.se/





muhahahhahhahahhahahhahahahhaahaaa

2009-02-01 @ 20:21:43
Postat av: emly

Du har en väldigt intressant blogg!



Tänkte även hänvisa dig lite smått till min blogg där jag letar efter människor som kanske varit med om något övernaturligt och är villiga att återberätta lite så att jag sedan kan samla alla berättelse i ett kommande inlägg där jag även hänvisar till ens blogg. =)

2010-01-06 @ 10:29:39
URL: http://ninequestion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0