Filmtips

Sett tre nya filmer dom senaste dagarna och tänkte faktiskt tipsa om dem alla tre.



Yes Man - Aktuell på Bio.
Jim Carrey's nya film, skön humor utan att bli för hysterisk som han kan ha en tendens att bli ibland. Lättsam och charmig. Carrey spelar Carl Allen (galet snyggt efternamn, inte sant?) som lever ett tråkigt liv. Han undviker vänner, hatar sitt jobb och gör allt för att slippa vara social. En dag träffar han en gammal vän som berättar om något som kommer förbättra Carls liv. Säg JA till allt. Hans "tjej" spelas Zooey Deschanel, som jag även såg i filmen The Happening härromdagen.I den filmen gillade jag henne inte alls, spelade rätt kasst rent ut sagt men i Yes Man hade hon en helt annan framtoning. Söt som socker och passade bra in i filmen. Sen undrar jag om det är någon mer än jag som tycker hon är rätt lik Katy Perry?
Filmen är helt klart sevärd.


Zooey Deschanel & Katy Perry

 Bröllopsduellen (Bridal Wars) - Aktuell på Bio.
Kate Hudson och Anne Hathaway spelar bästa vänner som växt upp tillsammans och drömt om sina framtida bröllop, men när väl den stora dagen kommer utbryter fullt krig eftersom vännerna blivit bokade på Plaza samma datum. Dom fajtas hej vilt och tar till en hel del fula knep för att såra varandra. Detta är en riktig chick-flick som man ska se med sina bästa vänner. Rolig, galen och riktig bra film. Se den helt enkelt!!

Kate & Anne


Paul Blart - Mall Cop.
Filmen kommer till Sverige 24e April. Filmen handlar om Paul som hade en dröm att bli polis, istället blev han säkerhetsvakt på ett köpcentrum. Jobbet är hans liv och han tar det på mycket stort allvar, kanske lite för stort allvar. När en kvinna vid namn Amy slår upp sin butik i köpcentrumet fångar hon genast Pauls intresse. Han försöker charma henne, på sitt eget lilla vis. Paul Blart spelas av ingen mindre än Kevin James, som flera av er kanske känner igen från komediserien "Kung av Queens". Lättsam film, galet kort bara (drygt 1h 16 min) men den har sina roliga stunder.

 

Kevin James.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Zoey och Katy är helt sjukt lika! La själv upp bilder på dem haha och jämförde på vår blogg!

2009-01-25 @ 13:08:46
URL: http://fagottrion.blogg.se/
Postat av: SEX AND THE CITTY

Svar: Min lön kommer på måndag tyvärr men mina vänner fick underrätta mig med alkohol ;) haha!

2009-01-25 @ 17:23:51
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: Pearl

ja du är inte den enda som ser likheter mellan katy och zooey. jag skrev enn blogginlägg om det för någon månad sen och många kunde inte se skillnad.

2009-01-25 @ 17:41:50
URL: http://intimacy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0