Blondinbella och Jag



Idag är det 4 år sedan jag tog studenten, 4 år!! Helt sjukt hur fort tiden har passerat sen den soliga junidagen i Kristinehamn när vi tog på våra fina vita mössor och våra smile gick från öra till öra. Den senaste veckan har jag sett glada studenter över hela Stockholm och nog fan blir man nostalgisk.

Minns den härliga champangefrukosten hemma hos vår lärare Maud. Vi skålade, snackade minnen och frossade i jordgubbar innan vi tågade iväg till skolan. Vi hade verkligen tur med vädret och jag tycker lite synd om studenterna iår som haft rätt taskigt väder, grått och regnigt.

En del av mig skulle gärna återuppleva den 10e Juni 2005, samtidigt som jag verkligen känner att jag vuxit sen dess. Nu är jag vuxen, även om jag kanske inte funnit "min" väg i livet än. Känner inte att jag har bråttom, jag är ju bara 22 än så länge (23 om två månader..). Har ändå hunnit med två år i Karlstad, två jättehärliga terminer på KAU (universitetet), en termin på Komvux, vilda fester och massa härliga minnen med Forsman på Rud. Har bott i Skåne i 3½ månad, på Värmdö 1 månad och nu i högdalen i 1½ år. Har varit arbetslös, lärt mig värdet av ett jobb och pengar, jobbat på Boxer och nu på 118800 i snart ett år.

Är en helt annan person än jag var när jag tog studenten, men visst fan minns man den dagen med glädje, det enda jag ångrar är att farsan inte fick se mig ta studenten.

Anyway, denna dagen är nostalgi...STUDENT 2005!

Grattis till storbloggaren Blondinbella som tar studenten denna regniga dag!

Jag, Erik, Catta & Sophia - Utanför vår lärares hus.
(Dock stämmer inte datumet på brorsans kamera ser jag..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0