Midsommar i min barndom..

Passet är snart slut, 15 timmar och jag överlevde! Blev kaos igårskväll/natt, satan i gatan så mycket samtal har jag inte tagit sen nyår, samtalssiffran landade på 459 st (lär ringa högst 10 samtal till innan jag slutar) så det verkar som det var fullt ös som gällde runt omkring i Sverige igår. De flesta samtalen kom från Öland och Västkusten, antar att dom ställena är "the place to be" på midsommar, vem vet något år kanske jag själv får åka iväg till nåt av ställena och fira. Helst Öland isåfall.

Insåg att jag har nog fan inte firat midsommar sen jag var liten, så firade jag alltid med min "extra" familj i deras stuga utanför Åtorp. Vissa år var vi hos en av deras bekanta och firade ett helt gäng. Vi barn käkade jordgubbar tills vi storknade, dansade runt stången och spelade krocket medans de vuxna drack så mycket snapps och käkade sill tills dom storknade.
Dock har jag bara bra minnen därifrån, är sjukt tacksam för att jag fick uppleva det, det är verkligen kära minnen.

Midsommar är ändå rätt mysigt, om man firar på det sättet, mycket folk i olika åldrar, god mat, sång och solsken.
Vem vet, nästa år kanske?


Fina Åtorp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0