Only In Stockholm

Årets mest udda Bussresa upplevde jag på hemvägen...Here's why:

1. "Den glada Indiska busschaffisen"
Kommer in i en näst intill folktom buss, får ett superleende från chaffisen och går och sätter mig, först då reagerar jag på hur högt han spelar musiken. Gubben har på nån Indisk musik som han tydligen gillar rätt grymt eftersom han satt och sjöng med stundtals, Högt dessutom. Kunde inte låta bli att flina när han tog i och sjöng för kung och fosterland. Fler sånna chaufförer efterlyses istället för dom sura bitter-gubbarna som brukar köra.

2. "Sparris-Ernst"
Vid Statsbiblioteket kliver en herre på, han rullar på en rullstol, fullpackad med hans tillhörigheter och iklädd en riktigt snygg outfit. På fötterna sitter de största skor jag någonsin sett på en människa, dom såg riktigt läskiga ut. Sen har herrn alltså ett par slitna mjukisbrallor uppdragna till bröstet och på dem hade han knäppt på ett par hängslen. Rädd för att tappa brallorna kanske? Grejen var att eftersom han dragit upp dom så högt så har sömmen mitt bak på byxorna skärt in mellan skinkorna, vilket gjorde att man såg ALLT, den var ingen vacker syn. Som om det inte vore nog så spred sig snart han doft (eller ska man kalla det ODÖR) i hela bussen. Lukten går bäst att beskriva som rutten sparris..därav mitt fina smeknamn på honom.
Han gick av nån hållplats senare, som tur var, men innan dess la han av en ljudlig och klämkäck rap. Charmigt värre!

3. "Fylle-Ungen"
Bussen rullade vidare mot St Eriksplan, där kliver två killar in, kanske runt 17årsåldern. Den ena är märkbart salongberusad, som det så fint kallas, medan den andra är totalt jävla redlös. Längessen jag såg någon som var så full, iallafall kl 8 på morgonen. Den fulla killen ramlar i golvet minst två gånger, skriker att han vill ha sex, spottar på golvet och pratar högt och brett om att han behöver röka en fet. Jisses. Fan, kan man inte kontrollera sitt spritintag, så drick fan inte!

Va säger man, Stockholm är väl för härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0