Amatörernas afton..

Var det ju igår som sagt, med andra ord Valborgsmässoafton. Jag är glad att jag jobbade, inte för att jag hade festat ändå eftersom jag var fett sliten från kryssningen (ja, jag ska skriva om den..väntar på bilder från Beccis). Valborg är ju associerat med fjortis-fylla..iallafall i mina ögon.

Minns själv för x antal år sedan när man bodde i kristinehamn, då betydde Valborg två saker; FYLLA och Kärleksforsen. Det sistnämnda var ett område där dom sköt upp fyrverkerier och alla fjortisar samlades. Mitt värsta år (och kanske roligaste år där) var 2003.

Just den dagen hade vi varit i karlstad för att shoppa och gå till frisören (Forsman blonderade sig...såg rätt kul ut .haha), vi hade missat sista bussen tillbaka till Krhamn och hade panik...Missa att festa på Valborg? ALDRIG! Valle, som var Ms. Moneypenny på den tiden pungade ut drygt 700 spänn på en taxi tillbaka till stan, då vi drog upp till Boholms gamla lägenhet för förfest. Av den minns jag inte mycket, antar att Tequila var inblandat, men efter ett par timmar satt vi i en taxi (Jag, Forsman, Boholm och Valle) påväg till Kärleksforsen.

Väl där träffade jag och Forsman herr J och Tusse, var de andra brudarna tog vägen har ja ingen aning om. Iallafall. Herr J och Forsman började ragga stenhårt på varann medans jag satt brevid Tusse och förklarade hur kär jag hade varit i honom när jag gick i 8an..alltså 3 år innan. Hyfsat pinsamt så här i efterhand.

Slutade iallafall med att jag och Tusse började strula i en skogsdunge intill en villa, varav typ 4 ungar och en hetsig pappa med ficklampa lyser på oss och vrålar "HAR NI INGEN SKAM I KROPPEN, DET FINNS JU BARN HÄR". Vafan, hela stället är ju fylledelux, håll era småbarn inne..klockan var ändå drygt 23.

Minns senare att vi 4 brudar skulle dra, Tusses kompisar drog i väg honom (dom hatade mig, jag var ju inte med i deras "coola" gäng), men han stod emot grupptrycket (yeey), tog mig i handen och följde med i taxin till stan. Det var en sån där stund i livet då man bara mår så jävla bra!

Vad som hände senare behövs inte nämnas men kvällen slutade med att jag, Valle och Boholms lillsyrra satt i Boholms kök, aspackade och drack oboy... Good Times.

Spårade helt ut från det jag skulle skriva, men som sagt. Valborg är amatörernas afton... And Im to old fore that.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0