Valvaka!!

Ligger i sängen och slösurfar lite nu, väntar på att Harry kommer hem ifrån skolan.
Ikväll och under natten blir det Valvaka på både SVT och tv4. Även Kanal 5 ska köra valvaka, med Filip och Fredrik som håller igång hela natten. Självklart kommer jag spendera mestadelen av natten att se på härliga Filip och Fredrik!
Kommer bli en lång natt men detta har jag sett fram emot länge, om det så krävs litervis med kaffe så ska jag hålla mig vaken.


Vem hoppas jag då ska bli George W.Bush´s efterträdare?
Jo, Barack Obama. Jag tror han har vad som krävs för att ena ett nu mer splittrat USA och hoppas han kan förbättra livssituationen och sjukvården för många amerikaner som idag står helt utanför den hjälp dom behöver. Att USA ska avsluta Irakkriget och ta hem sina soldater är ju något Obama starkt kämpat för och jag tror det är dags nu, dags att avsluta detta utdragna krig.

En man som Obama som har en så olik politik från Bush behövs för att vända vinden för USA, se framåt och bygga en starkare och mer enad nation.

Inget ont om McCain, hans politik kanske inte tilltalar mig helt men han är en stark motkandidat och jag tror att detta val kan bli tufft. Som sagt, ska bli en intensiv natt hemma hos Harry & Charlie!

OBAMA FOR PRESIDENT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0