Metallica och TheVoice

Alla hörde väl hur det gick med Metallicas andra Globen konsert i helgen, den blev inställd pga att James Hetfield blev akut sjuk och hade fått åka in till sjukan. detta meddelar Lars och de övriga i bandet strax innan kl 20 inför tusentals väntande fans.
Kan inte hjälpa att känna lite skadeglädje ändå. Ville så jävla gärna gå, så hann man först inte få biljetter och en inte råd att köpa dom i efterhand och så blir konserten inställd. Lite kul.
Men å andra sidan, hade jag varit på plats så hade jag blivit helt knäckt.
Lars lovade att de förmodligen kommer tillbaka i Maj för att göra om spelningen och alla som hade biljetter igår kan använda dem då.

Så imorse kollade jag och Harrie på TheVoice och där pratar dom om Metallica. Det är bara det att Paul och Jakob hade ingen kolla alls på vad de pratade om. dom prata om att det var nån som ropat i högtalaren att bandet inte skulle spela (fel), att James hade fått matförgiftning kanske (fel igen, dom trodde matförgiftning först men han blev sämre och behövde få dropp, dom vet fortfarande inte vad det kan ha varit) och sen mumla dom om folk som hade köpt biljetter.
"Hur ska dom göra nu, tror du dom får pengarna tillbaka..ja de borde dom väl få..." (fel, eller ja, dom som vill får säkert pengarna tillbaka, men de övriga får använda samma biljett, ev byta in den mot en ny, till nästa konsert.
Snacka om att Killarna var dåligt uppdaterade, blev nästan arg.

Anyways, Grabbarna kommer alltså i Maj, vilket alltså innebär att det kan finnas hopp om att jag faktiskt kommer får se dom live. Det är verkligen en mina största drömmar. Musikmässigt är det bara Metallica och Coldplay som jag verkligen vill se live.


Lars, Kirk och Rob talar till ett besviket Globen

Kommentarer
Postat av: Juliflickan

Hejhej kikar in här :)

haft en bra dag ?

2009-03-10 @ 15:52:45
URL: http://emmajuli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0