Inception

I tisdags var jag iväg in till stan för att möta upp Harry & Puma, vi käkade först middag (för mig blev det Yakiniku..mums!) på deras stammisställe i stan och gick sen vidare till sergelbion för att se på Inception. Har längtat efter att gå på den filmen ända sen jag såg trailern första gången tidigare i somras och inte fan blev jag besviken. Vilken film!

Leo diCaprio har på senare år blivit lite av en favvoskådis efter filmer som Blood Diamond och Shutter island som båda är hur grymma som helst. Inception däremot var något helt annat, något oväntat, skruvat, galet snygg produktion med effekter som slår det mesta jag sett på bion.Blandningen av skådisar var en fullträff och längden på filmen behövdes för att fullt förstå den komplicerade historien. 2½ timme senare när filmen var slut satt jag typ bara och gapade. Detta var nog årets bioupplevelse måste jag säga.

Har ni inte sett den så gör det genast!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0