Idol - Vägen till Final.

Tänkte skriva ihop veckans idolblogg, hann aldrig med den i fredags så den får bli lite sen.
Såg inte hela programmet så har fått kika på tv4.se för att se alla framträdanden. Seriöst, så jävla fult gjort av juryn, det var ju supertydligt att dom redan bestämt att dom ville se Alice och Kevin i final. Låtarna de valde till Robin passade honom inte alls och trots att han försökte blev det platt fall. Jag menar, säkert många som håller med, att de valde så här just för att han skulle åka ut.

Tyckte hela programmet var en aning bisarrt, alla låtvalen var skumma denna finalfredag, inte bara Robins låtar. jag menar hallå, Ricky martin och Nelly till Kevin? Ingen av de tre deltagarna sjöng efter deras kapacitet och Juryn verkade mer fokuserade på att Leona Lewis var på besök än att få till ett bra program.

Kevin gjorde väl sitt bästa och Ricky Martins "Livin la vida Loca" sinnesjukt uttjatade låt svängde lite medans "It´s getting hot in herre" kändes rätt pinsam. Klart var ju redan att han skulle gå till final, det förtjänar han.

Vad ska jag säga om Alice mer än VARFÖR VARFÖR VARFÖR är hon kvar, hon klarar inte av att beröra och alla hennes framträdanden känns så inövade. Som när man var liten och stod framför spegeln och mimade till Spice Girls. Någon borde ta en stor fet stämpel med texten "TRÅKIG" och sätta rakt i pannan på tösen. Hoppas verkligen inte att hon vinner och även om hon gör det så kommer hon snart vara bortglömd. Dock kan jag ju säga att visst, jag ser ju hellre henne i final än att Johan hade varit där, alltid något fröken Svensson. :)

Robin då, så synd att han fick åka, han är den som utvecklats mest från en ganska medioker sångare till en blivande artist. Hoppas verkligen han får chansen att spela in lite låtar, men det tror jag.

Inför nästa vecka hejar jag stenhårt på Kevin! KOM IGEN NU SVERIGE!

Bye bye...No more ögongodis i Idol!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/idol2008/article3932348.ab

Kommentarer
Postat av: broder

HHahahah bara för du vill ha ögongodis....alice alltid varit bättre än robin som skulle åkt ut före andra robin, anna, den rödhåriga som åkte ut först mitt ögongodis...johan för längesen UT



Kevin o anna i final var rättsvist,....men johans små flickor rösta hela 1% mer på johna än anna.

annars hade de 2 varit i final...

så går det när fans får rösta. DELA röstning

2008-12-07 @ 11:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0