Veckans Filmer

Blev ytterligare ett par filmer i veckan, bla sett Reign Over Me, Seven Pounds, Kocken, Gangster och I love you,man igen. De två första såg jag efter varandra vilket innebar att jag låg och grät i typ 4timmar i sträck. Var helt uttorkad efter det. Jag älskar att gråta till film, som de flesta redan vet. Seven Pounds speciellt, kanske Will Smiths bästa roll, riktigt bra spelat och fruktansvärt sorglig och rörande film.

Iallafall, det var inte de filmerna jag tänkte ta upp, utan två andra som jag såg under veckan, nämligen The Unborn (från 2009) och Lars and the Real Girl (från 2007). Två rätt bra filmer på helt olika sätt.

The Unborn: Skräckfilm från iår, en ung tjej söker förklaringar till hennes konstiga drömmar vilket leder henne till en mörk hemlighet som hennes mormor och mamma burit på. Filmen är riktigt otäck tyckte jag, kan ha berot på att jag såg den helt ensam också. Jag skrek nämligen flertalet gånger (jag älskar att bli skrämd, men helst när jag har sällskap..haha) och efter filmen var jag livrädd! Denna film ska ni se om ni gillar skräck!

Lars and the real Girl: Ryan Gosling (från bla the Notebook) spelar Lars, en enstöring utan dess like. Han är inte speciellt social av sig utan bor ensam ute i sitt garage. Hans bror och broderns gravida fru bor i huset på samma gård men de ser inte skymten av honom ofta, trots att de försöker bjuda in honom flertalet gånger. En dag berättar Lars att han träffat en kvinna, hon sitter i rullstol och talar inte mycket engelska, men hans bror och sambo blir ändå jätteglada för hans skulle, tills de blir presenterade för Bianca...Hon är nämligen en docka! Filmen är otroligt fin och väldigt anorlunda. Riktigt sevärd!!

Någon som har något bra filmtips? Komedier och Skräck (inte kombinerat) är extra intressant!


Betyg: 7,5 av 10 ostar.  Betyg: 7 av 10 ostar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0