Världens grymmaste Mormor

Nu ligger jag på syrrans säng hemma hos morsan. Har precis varit och hälsat på mormor i två timmar, var nästan ett år sen jag såg henne sist. Insåg inte hur mycket jag faktiskt saknat henne, även om jag hört det mesta hon berättar förut så är hon så jädra ärlig. Spelade såklart poker, tre omgångar varav jag fick stryk två. Alltis när hon vinner blir hon rå kaxig, klockrent!

När jag skulle gå började hon rota i skåpen efter något jag kunde äta på tåget. blev clementiner, mörk choklad och mineralvatten. Sen skickade hon med en "slant", hon är för go.

Tidigare under dagen tog jag det mest lugnt hemma hos mamma, kollade lite på tv ihop och sen fixade hon lunch. Potatis och kalops! Så underbart gott. Morsan är, ärligt talat, ingen mästerkock, men två saker kan hon. Kalops är ena och andra är potatisgratäng så jag är glad att jag fick en av rätterna. Måste erkänna att jag är förvånad över hemresan, har varit jättenervös för att det skulle bli bråk och tjafs och att jag skulle må dåligt. Istället har jag haft det jättebra! Nu kan jag kanske fundera på att komma hit lite oftare.

Nej, nu ska jag packa ihop datorn. Tåget hem går om en timme, Får se om jag bloggar nåt på tåget eller om det blir först när jag kommer till jobbet.
Puss och hej, Leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Broder

Alla växer o de stolta över dig tagit tag i livet:)

Skönt du fick det GOTT o känner dit igen.

Kraaaaaaaaaaaaam LOve ya

2009-01-08 @ 17:40:09
Postat av: Liene

sv. jaha, okej, jag trodde inte det var repris då åp kvällen, utan på dagen. Brukar väl va så men men.

2009-01-08 @ 20:46:17
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0