Inse Fakta.

Nu får det vara nog. Vad snackar jag om? Skåningar. Allvarligt talat, vi måste göra något åt deras dialekt. Barnen i skåne borde läsa SVENSKA med tydligt uttal i skolan.

Skånska är inte charmigt, inte sexigt och inte ens lite gulligt. Tyvärr Micke (hans flickvän e skånsk) men dom förpestar Sverige och är en skam för svenska språket.

Jag menar, vi klagar på att invandrare ska lära sig svenska, men ärligt jag lyssnar hellre på en Kurd (bara ett exempel) med knackig tensta-svenska ala "Jaaao bruuuschan" i flera timmar än att ha ett samtal till med någon insnöad påg som tror att världen kretsar kring Bromölla.

Enough is Enough - GRÄV BORT SKÅNE.




Kommentarer
Postat av: Malin

håller me dig!

2009-10-03 @ 00:04:40
URL: http://malinjennywestman.webblogg.se/
Postat av: lisa

jag hamnade just i trångmål med en kvinna från dom där trakterna. tantfan har provocerat fram varenda äcklig liten skåningjävels död. nu är det krig!

2009-10-04 @ 17:23:54
URL: http://fagottrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0