Östermalms-Blackout

Finally kan man blogga, sitter på jobbet, drygt en timme tills jag slutar. Kan inte säga att det har varit ett ansträngande arbetspass direkt. Kl 01.00 mitt i ett samtal slocknade hela byggnaden, jag fick panik eftersom det blev kolmörkt..(jag är barnsligt mörkrädd) men Victor på jobbet lugnade mig ganska snabbt. Vi insig snart att det inte bara var vårt kontor som hade slocknat, utan hela jävla kvarteret vart svart...

Ringde då till chefen i panik, han kastade sig på cykeln hit och informerade oss om att det inte bara var kvarteret som vart svart, utan halva stan.. Efter ett tags sökande efter orsaker kom det fram att det var elbolaget Fortum som strulade och att runt 70.000 pers på främst Östermalm, Gärdet och Norrtull saknade el.

Fanns inte mycket och göra utan chefen åkte hem, medan jag och Victor satt och snackade om festivaler.. Två timmar senare, alltså kl 03.00 slutade han och jag satt ensam kvar här i mörkret. Fick som tur var tag på Harry som var vaken och gullig nog att hålla mig sällskap i telefon i över en timme. Kl 04.45 kopplade strömmen igång igen, gissa om jag vart lycklig?!

Grejen var att när elen gick igång så vägrade internetanslutningen funka så jag fick ringa chefen som återigen fick cykla in till jobbet, stackarn..trodde han skulle få en stroke eller något. Efter många om och men så funkar nu ÄNTLIGEN allt som det ska.. för mig vart det drygt 3 timmars jobb, spela lite Harpa, plocka lite disk och torka rent i köket. Snacka om skummaste natten EVER på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0