Dagen gick åt helvete

Idag var de tänkt att jag och frugan skulle åka in till stan..skulle runt i lite affärer, bla kolla på lite detaljer till lördagens maskerad. Jag hittade iallafall inte det jag letade efter, men fyndade en söt Friis&Co väska på second Hand på söder. Me like.

Vi drog även till Västermalmsgallerian och kikade, köpte bara ett par örhängen som Boholm hade beställt av mig, haha. När vi var påväg därifrån så ringde min mobil. Eftersom jag hade mitt pass i handen så tänkte jag "ahh, jag kanske ska lägga ner passet i väskan så att det inte kommer bort", sagt och gjort samtidigt som jag svarade i telefonen. Grejen var bara att jag la inte alls ner passet, måste ha "missat" väskan och tappat det för efter vi hade gått ca30 m mot tunnelbanan så fick ja en skum känsla och började leta efter passet i väskan..det fanns INGENSTANS.

Jag gick tillbaka och letade på marken, men det var borta helt enkelt. Jag blev så fruktansvärt sur och bitter, passet skaffade jag i december efter en jävla massa krångel. Ringde snuten och "spärrade" det, samt fick veta att jag måste göra om samma skit en gång till...alltså åka till till värmland för att fixa passet eftersom jag inte har någon släkting i sthlm som kan intyga att jag är jag.

Nu får jag klara mig utan ID tills i slutet av Juni, ska då ner till Kristinehamn för att fixa nytt pass, samt ta med lillsyrran till sthlm. Blir 400kr + resan (drygt 400kr till) åt helvete. Hippi fucking hurra.

Mötte upp Harry & Puma, som jag satt och tjötade med på centralen i ett par timmar som iallafall fick mig på lite bättre humör. Tack! <3

Nu ska ja ta å se en film så jag blir lite glader...Tjipp o hej!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fast det har ju inte så mycket med åldern att göra utan mer hur hon stylades första säsongerna och att hon hade en hyfsat ful frisyr liksom.

2010-05-27 @ 08:26:03
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0